ES riepu marķējums ir uz riepas, un tā nepieciešamība ir noteikta ar likumu. Tomēr, ja uz riepas to nevarat atrast, sazinieties ar izplatītāju vai skatiet informāciju tīmekļa vietnē.
Vai zināt, ka atkarībā no izvēlētajām riepām automašīnas degvielas patēriņš var atšķirties pat par 20%? Izvēloties riepas ar augstu degvielas patēriņa efektivitātes vērtējumu, varēsiet braukt tālāk ar vienu uzpildes reizi un samazināt CO2 emisiju apjomu.
Vienkārši sakot, degvielas patēriņa ziņā efektīvām riepām ir nepieciešama mazāka rites enerģija. Parasti tā rezultātā samazinās degvielas patēriņš.
Degvielas patēriņa efektivitātes vērtējumi (no A līdz G) ir norādīti uz krāsainas skalas.
Starpība starp A vērtējumu un G vērtējumu nozīmē degvielas patēriņa samazinājumu pat par 7,5%. Pārvēršot to reālos skaitļos, ja izvēlaties riepas ar A vērtējumu, nevis riepas ar G vērtējumu, uz katriem nobrauktajiem 1000 kilometriem ietaupāt vairāk nekā 6 litrus degvielas.*
Ja vidējā benzīna cena ir 1,50 € par litru, iegūstam izmaksu samazinājumu vairāk nekā 300 € apmērā riepas darbmūža laikā.*
Ņemiet vērā, ka Jūs samazināt arī ietekmi uz vidi!
* Aprēķinos izmantojot vidējo degvielas patēriņu 8 litri uz 100 km, degvielas cenu 1,50 € litrā un vidējo riepu nobraukumu 35 000 km. Reālais degvielas patēriņa un izmaksu samazinājums var būt atkarīgs no dažādiem faktoriem, piemēram, riepu gaisa spiediena, automobiļa svara un braukšanas stila.
Ja riepas nav pienācīgi piepumpētas, palielinās rites pretestība, kas ietekmē saķeri uz slapjas virsmas.
Svarīgi faktori ir arī automobiļa svars un Jūsu braukšanas stils. Varat samazināt degvielas patēriņu, izvēloties braukšanas stilu ar efektīvāku enerģijas patēriņu (ekoloģisku braukšanas stilu).
Marķējuma vērtībām ir tikai informatīvs raksturs. Dažādu riepu produktu līniju/izmēru vērtības var atšķirties.
Riepas ar augstu saķeri uz mitra ceļa apstājas ātrāk, strauji bremzējot.
Saķere uz slapja seguma ir riepas spēja izveidot saķeri ar ceļa virsmu slapjos laikapstākļos. ES riepu marķējums izvērtē tikai vienu aspektu attiecībā uz saķeri uz slapja seguma — bremzēšana uz slapja seguma.
Kā tiek vērtēta saķere uz slapja seguma?
Saķere uz slapja seguma tiek vērtēta ar vērtējumu no A līdz F.
A = augstākais vērtējums
F = zemākais vērtējums
D un G vērtējumi netiek piemēroti pasažieru vieglajiem auto.
Ārkārtas situācijās dažiem metriem var būt izšķiroša nozīme. Ja pasažieru automobilis, ar pilnu bremzēšanas spēku samazinot ātrumu no 80 km/h, ir aprīkota ar A kategorijas riepām, bremzēšanas ceļš ir pat par 18 metriem īsāks nekā ar F kategorijas riepām. *
Piezīme. Braukšanas laikā vienmēr jāņem vērā ieteicamais apstāšanās ceļš.
* Ja mērījums veikts saskaņā ar EK Regulā Nr. 1222/2009 norādītajām testēšanas metodēm. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un citiem faktoriem.
Marķējuma vērtībām ir tikai informatīvs raksturs. Dažādu riepu produktu līniju/izmēru vērtības var atšķirties.
Saskaņā ar ES vērtējumu riepas ārējā trokšņa emisijas tiek mērītas decibelos.
Tā kā daudzi nepārzina decibelu vērtību sistēmu, tiek izmantots attēls ar skaļruni un viļņiem melnā krāsā, kas ataino riepu trokšņa līmeni. Jo vairāk viļņu, jo lielāks troksnis.